Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 6 “Educatie si competente”.

Proiectarea si implementarea strategiei de exploatare si de sustenabilitate a rezultatelor proiectului

In cadrul proiectului MEDIIA, s-a desfasurat o SESIUNE DE LUCRU :DISEMINAREA INFORMATIILOR DESPRE REZULTATELE CURSULUI DE „COMPETENTE DIGITALE”, in care s-a discutat despre PROGRAM DE STUDII POST-UNIVERSITARE DE FORMARE ȘI DEZVOLTARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ „COMPETENȚE DIGITALE” din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti.

In cadrul acestui eveniment coordonat de expertul Florin Iftode, Expert în dezvoltarea programelor de studii universitare, in cadrul subactivitatii 2.7., s-au prezentat concluziile studiului realizat de expertul Florin Iftode – Programul de studii postuniversitare de educaţie permanentă de perfecţionare profesională a adulţilor „competențe digitale”– decembrie 2020, care este un program extrem de interesant, foarte bine organizat, avand in compunere cursuri sustinute cu mult profesionalism de catre foarte buni specialisti in domeniu.

Oportunităţile întâlnite de către tineri atunci când folosesc tehnologiile digitale şi de comunicare online, oferindu-le instrumente cognitive şi creative pentru o utilizare corespunzătoare şi pentru a putea beneficia de potenţialul pozitiv al acestora în dezvoltarea şi în participarea lor activă la sfera publică reprezintă un punct esențial și putem spune că reprezintă chiar obiectivul principal al acestui curs / proiect.

Termenul „competenţă digitală”, lansat în 1990, a fost puternic mediatizat prin lucrarea lui Paul Gilster, Digital Literacy, publicată în 1997. Ideea de la care pornește explicarea termenului este una simplă: într-o enumerare a tipurilor de competenţe, începând de la a scrie – a citi, a utiliza calculatorul, a găsi informaţia necesară, a utiliza în mod eficient informaţia, a utiliza o reţea de calculatoare sau Internetul etc., competenţa solicitată de lumea digitală pare a fi doar extensia modernă a primei tălmăciri. O îmbunătăţire a acestui tip de competenţă este întotdeauna asociată cu o schimbare în societate. Cercetătorul Popper menționează în acest sens: „O societate ne-alfabetizată, în care indivizii nu pot găsi și evalua infor-maţia, nu poate fi o societate deschisă”. Competenţa digitală include în mod necesar acest tip de competenţă, deoarece accesarea informaţiei pe un suport digital implică, înainte de toate, abilitatea de a scrie și a citi .

La aceasta intalnire a fost prezentată și platforma e-learning utilizată pentru colaborarea cu studenții din prisma procesului instructiv-educativ. Sakai este un set de instrumente software concepute pentru a ajuta profesorii, cercetătorii și studenții să creeze site-uri web pentru colaborare. Folosind un browser web, utilizatorii aleg dintr-un set de caracteristici pentru a crea un site care să le satisfacă nevoile.Flexibil, gratuit și deschis, Sakai este un instrument puternic și flexibil ce suportă nu numai un instrument puternic și flexibil ce suportă nu numai predare și învățare ci și cercetare și colaborare administrativă. Sistemul de licențiere Sakai este destinat să încurajeze inovarea și personalizarea pentru a îndeplini necesitățile locale ale campusului.

EMISIUNE ,,PASIONAT DE VIATA,, INTERVIU CU PRESEDINTELE UNIVERSITATII DANUBIUS, CONF. UNIV. DR. ANDY PUSCA https://www.youtube.com/watch?v=bVzSMRsGxug”Cine suntem și încotro ne îndreptăm”, noua serie de emisiuni ”Pasionat de Viață”, astă seară are ca invitat un bun prieten, dr. Andy Pușcă de la Universitatea Danubius Galați!

Una dintre cele mai asteptate activitati in cadrul Colegiului Danubius se va desfasura in data de 20 ianuarie, la Tecuci si vor participa atat profesionisti media, cat si cursanti ai specializarii Cameraman-Fotoreporter, din cadrul Colegiului Danubius. Evenimentul – ,,Laboratorul de de evaluare a proiectelor de inovare și de dezvoltare a afacerilor,, va presupune prezentarea catre elevii Colegiului a unora dintre activitatile si pasii necesari pentru initierea unei afaceri sustenabile.

Laboratorul va fi coordonat de dl Bonfigli Floriano, acesta fiind ajutat de d-na Panara Cristina si de dl Kaszoni Adrian, specialisti in antreprenoriat, IMM-uri, Implementarea si coordonarea comunicarii – web, marketingului online si gestionarea contactelor.

Informatiile care vor fi prezentate in cadrul acestui eveniment vor aduce practici si know how pentru participantii care doresc sa faca parte din oamenii de succes care pornesc pe calea antreprenoriatului si doresc sa initieze o afacere.