Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 6 “Educatie si competente”.

EMISIUNE “PASIONAT DE VIATA

O nouă premieră ”Pasionat de Viață” pe ecranele TV Galați-Brăila!
Luni, 05.04.2021, din Ciclul de emisiuni ”Cine suntem și încotro ne îndreptăm”, prinde viață Proiectul „Descoperirea peisajelor ascunse”, Arheologie aeriană! Cu expertizele instructorului de zbor Albert Malaxa, președintele Aerial Club Vădeni, Brăila și ale arheologilor dr. Stănică Pandrea și dr. Costin Croitoru, cercetători științifici la Muzeul Brăilei Carol I, am pornit într-o cu totul deosebită aventură în lumea Istoriei, folosind tehnologia Mileniului !!!!
Luni la ceasurile 19.00, TV Galați-Brăila, premiera!

CURS PENTRU STUDENTII DANUBIUS – EDITARE SI UTILIZARE A APLICATIILOR IT PENTRU PREZENTAREA DE IDEI / PROIECTE / RAPOARTE

#Studentii#Universitatii#Danubius beneficiaza de un nou curs in cadrul #ProiectuluiMEDIIAEDITARE SI UTILIZARE A APLICATIILOR IT PENTRU PREZENTAREA DE IDEI / PROIECTE / RAPOARTE Comunicarea stă la baza tuturor activităților umane. Pentru realizarea acesteia, calculatorul devine un instrument util prin intermediul aplicațiilor specifice. Prezentarea unor idei, proiecte sau rapoarte către un public se realizează prin intermediul prezentărilor. În toate sistemele de operare există o mulțime de programe ce permit realizarea unor prezentări profesioniste, cu mare impact asupra auditoriului. Astfel, Power Point, aplicație ce aparține pachetului Office de la Microsoft, Presentation, aplicație din pachetul OpenOffice sau Keynote în calculatoarele Mac sunt printre cele mai utilizate aplicații IT de realizare prezentări.Prezentul curs vă va prezenta posibilitățile de lucru ale programului Power Point, program cu ajutorul căruia se pot realiza adevărate “spectacole” de sunet și lumină, care să ilustreze ideile, proiectele dar și rapoartele activităților efectuate. Prezentare formator – Lector univ. dr. Gheorghe Panfiloiu, absolvent al Universității de Vest din Timișoara, licențiat în matematică, specializarea informatică. În activitatea formatorului nostru, sunt două etape mari: prima este cea în care a lucrat ca programator, analist programator și inginer sistem soft în cadrul centrelor de calcul din orașul Brăila și cea de-a doua este activitatea didactică cu studenții.În ambele ipostaze ale activității domniei sale, a interacționat cu oamenii și “mașinile” minunate reprezentate de calculatoare, astfel incat, dl. profesor isi ofera cu plăcere și dăruire experiența și cunoștințele teoretice și practice tuturor celor care vor să învețe.

CURS PENTRU STUDENTII DIN GRUPUL TINTA
#Curs: Managementul timpului si organizarea muncii

10, 14, 23, 28 aprilie 2021Formator: Conf.univ.dr.Tureac Cornelia Elena

Nu mai poți recupera timpul pe care l-ai pierdut. Poți doar să îl folosești mai bine în viitor. – Ashley Ormon
OBIECTIVE:
• Stabilirea obiectivelor este un instrument valoros in time management prin faptul ca te ajuta sa dai o directie actiunilor tale. Nu doar ca vei avea controlul asupra vietii tale, dar vei putea sa evaluezi progresul pe parcurs.
• Pentru asta trebuie sa te gandesti la lucrurile cu adevarat importante pentru tine pe termen lung, sa stii unde doresti sa ajungi si sa te motivezi pentru a face tot posibilul sa-ti atingi tinta.
• Alegerea obiectivelor care te pot motiva• Stabileste obiective specifice- clare si bine definite, masurabile, realiste
• Realizarea unui plan de actiune
• Fii consecvent
DAT FIIND CĂ AVEM CU TOȚII 24 DE ORE PE ZI, doar modul în care le folosim și cum ne facem managementul timpului face diferența între oamenii productivi și cei cărora cele 24 de ore nu le ajung.Instrumente utilizate:
• Analiza comparata – este folosita atunci cand criteriile de decizie sunt vagi, subiective sau neconsecvente. Prioritatea este stabilita comparand cate o sarcina cu fiecare dintre celelalte sarcini, pentru a stabili care dintre cele doua este mai importanta.
• Analiza grila – este utilizata atunci cand trebuie sa iei in considerare mai multi factori. Scrie un tabel: pe randuri vei scrie sarcinile, iar pe coloane criteriile de decizie si noteaza de la 0 (neimportant) la 5 (foarte important) fiecare criteriu de luat in considerare, pentru fiecare sarcina. Totodata trebuie sa stabilesti importanta relativa a criteriile de decizie in general, crescator, cu cifre incepand cu 1 – pot exista mai multe criterii cu aceeasi importanta. Inmulteste importanta criteriului pentru sarcina respectiva (0 – 5) cu importanta relativa (1 – ..), apoi aduna numerele rezultate pe fiecare rand, pentru a afla ce scor a obtinut fiecare sarcina; cel mai mare scor arata cea mai prioritara sarcina.
• Matricea actiunilor prioritare – este o simpla diagrama tehnica ce compara valoarea realizari iunei sarcini cu energia depusa in indeplinirea acesteia. Astfel vei identifica activitatile cu beneficii mari, in timp cat mai scurt.
• Matricea urgenta – diferentiaza intre sarcinile urgente si cele importante. Adesea activitatile importante nu sunt urgente si invers. Important se refera la indeplinirea obiectivelor personale, iar urgent se refera la atentia imediat necesara si poate avea legatura cu obiectivele altcuiva.
• Matricea Ansoff – te ajuta sa evaluezi prioritatea sarcinilor in functie de risc; este asemanatoare cu matricea Boston.
• Matricea Boston – este foarte utilizata in afaceri si te ajuta sa stabilesti prioritatea in functie atractivitatea pe piata si potentialul de a obtine profit.
• Analiza Pareto – sau regula 80/20, este o tehnica simpla, bazata pe conceptul conform caruia 80% din probleme au drept cauze 20% din cauzele tuturor problemelor. Astfel, listati problemele si cauzele acestora, dati un numar fiecarei probleme (in ordinea importantei – 1 cel mai putin important) si grupati-le pe acelea care au cauze comune. Insumati scorul fiecarui grup si incepeti rezolvarea problemelor din grupul cu scorul cel mai mare.
• Tehnica nominala de grup – se foloseste pentru lucrul in echipa si ia in considerare opinia fiecarui membru al echipei. Astfel, fiecare membru stabileste o ordine a prioritatii, de la 1 la 10, apoi se aduna scorul obtinut pentru fiecare sarcina. Exista mai multe instrumente de prioritizare care apeleaza la consensul grupului, cum ar fi tehnica Delphi.Tureac Cornelia Elena,
• Conferentiar universitar doctor in MANAGEMENT, in cadrul Universitatii Danubius din Galati
• Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice la Universitatea “Al. I. Cuza” din Iaşi, Diplomă de licenţă în Ştiinţe economice, specializarea “FINANTE”
• Director departament facultatea de Drept –Universitatea Danubius Galati
• Decan al Facultatii de Stiinte Economice –Universitatea Danubius Galati
• Expert contabil • Evaluator proiecte europene din 2007.
• Autor a unui numar de 21 de carti, aparute in edituri recunoscute:Editura Didactica si Pedagogica, Editura Academica, Editura Fundatiei Danubius, Editura Universitatii Dunarea de jos din Galati
• A publicat peste 159 de articole in reviste de specialitate, buletine de studii, volume ale unor institute si universitati de prestigiu din tara si stainatate.( Croatia, China, egipt, Bulgaria, Grecia, Italia.
• A participat cu peste 102 lucrari la numeroase simpozioane si congrese interne si internationale.
• Din 2016-cadru didactic asociat cu atributii in activitatea didactica: Management”, „Management strategic ”, “Management strategic in administratia publica”, „Asigurări comerciale”, „Pieţe de capital”, „Managementul resurselor umane”, „Managementul proiectelor”, Managementul resurselor umane, Plan de afaceri, Antreprenoriat.
• A participat la 5 contracte de cercetare cu mediul de afaceri• A evaluat peste 102 proiecte de finantare prin ANCD
• RELEVANTA PARTICIPARII IN ALTE PROIECTE SIMILARE PENTRU ACOPERIREA CERINTELOR POSTULUI

CURS DESPRE COMUNICAREA EFICIENTA

#COMUNICAREA#EFICIENTA, O #PROVOCARE PENTRU #STUDENTII#UNIVERSITATII#DANUBIUS? #ProiectulMEDIIA ofera studentilor din grupul tinta un cursul
DEZVOLTAREA COMUNICARII EFICIENTE
Obiective:
Cunoaşterea, înţelegerea şi folosirea adecvată a conceptelor fundamentale din domeniul comunicării sociale în domeniul asistării persoanelor dezavantajate.
Cunoaşterea tehnicilor de comunicare eficientă
Creşterea motivaţiei pentru abordarea problemelor persoanelor dezavantajate pe piaţa muncii pornind de la nevoile lor reale, obiective şi subiective.
Competenţe:Capacitatea de explicare şi interpretare a elementele specifice relaţiilor de pe piaţa muncii la care persoanele dezavantajate sunt chemate să le facă faţă
Abilitatea de a folosi şi a transmite modele de comunicare eficiente
Abilitatea de a lucra în echipă
Capacitatea de a analiza şi interpreta datele faptice şi statistice din domeniul propriu şi a le prezenta întrun limbaj adecvat nivelului interlocutorului.
Tehnici educaţionale: prezentări, dezbateri, brainstorming, exerciţii, studii de caz, joc de rol.
Mijloace educaţionale: tablă, video-proiector, prezentări power-point, foi cu exerciţii, fişe de lucru.
Prezentarea Cadrului didactic
Formator Curs Dezvoltarea unei comunicari eficiente: Asist.univ.dr. Curcã Mirela- Experienţă didactică 19 ani, susținere lecții demonstrative ȋn cadrul Cercurilor pedagogice;
– Profesor evaluator ȋn comisia de Bacalaureat;
– Profesor Evaluator și membru în comisia de organizare ȋn Cadrul Olimpiadei de Limbă și literatură romȃnă și OLAV,
– Membru ȋn juriul Concursului de Teatru Școlar – 2010,
Secretar al Comisieide evaluare a Concursului National Transcurricular Lectura ca abilitate de viata,
– Profesor propunator subiecte pentru Olimpiada Judeteana de Limba si Literaturaromana,
– Membru in Grupul de lucru ce a elaborat Metodologia privind acordarea subventiei pentru acordarea costurilor aferente frecventarii liceului pentru copiii proveniti din grupurile dezavantajate socio-economic,
– Membru in Centru de Cercetare Comunicare interculturala si literatura 2009-2010,
– Membru in corpul national de experti in management educational,
– Membru în comisia de organizare a concursului Lectura ca abilitate de viată,
Concursului de creție literară N. Iorga și Europa casa noastră,
– Coordonator al proiectului Lectura în oglindă-lectura spectacol,
Profesor coordonator la etapa regională a Concursului Național Tinerii dezbat,
– Curs Formator – Activităţi de popularizare a lecturii – Parteneriat cu Bibliotaca „Panait Istrati” și Teatrul„Maria Filotti”
– Participare la cursuri de perfecționare și la seminarii științifice și conferințe naționale șiinternaționale.
– Expert local SCRISUL FACE BINE in cadrul proiectului POSDRU ID 156889
– Coordonator al echipei de dezbateri a liceului teoretic Nicolae Iorga si participarea la Olimpiada de dezbateri si in alte competitii similare.

CURS – “Tehnici de auto-orientare profesionala si auto-analiza a nevoilor / competentelor”

Din prezentarea structurii cursului, sunt de reținut, in principal, aspectele aplicative ale acestuia in direcția formarii de competente strict necesare atât procesului de planificare a carierei cat si realizarea, in mod obiectiv a auto – analizei de nevoi de către student in raport cu propriile aspirații.In esența, cursul se adresează studenților in direcția structurării instrumentelor necesare auto-analizei care sa faciliteze, in cunoștința de cauza, alături de cadru didactic/ consilierul de carierea opțiunea pentru o ruta profesionala cat mai aproape de nevoile individuale si de cele impuse de dinamica accelerata a pieței forței de munca.I. ORIENTAREA CARIEREI ÎN MEDIUL EDUCAȚIONAL ROMÂNESC
1. Delimitări concepuale
2. Domeniul consilierii între psihologie și educație
3. Cadrul legislativ actual
4. Aplicații practice face to face.
5. Activități de învățare online

II. ATITUDINI ȘI ABILITĂȚI ÎN AUTO – ORIENTARAEA PROFESIONALA
1. Abilitățile necesare in în auto – orientarea profesionala
2. Atitudinile consilierului de cariera
3. Aplicații practice face to face
4. Activități de învățare online

III. METODE, TEHNICI ȘI INSTRUMENTE UTILIZATE ÎN CONSILIEREA CARIEREI
1. Metode și tehnici utilizate în AUTO – ORIENTARAEA PROFESIONALA
2. Instrumente utilizate în AUTO – ORIENTARAEA PROFESIONALA
3. Aplicații practice face to face – auto- analiza nevoilor
4. Activități de învățare online

IV. COMPONENTELE PROCESULUI DE PLANIFICARE A CARIEREI
1. Autocunoașterea
2. Explorarea traseelor educaționale și profesionale
3. Decizia de carieră
4. Promovare personală
5. Aplicații practice face to face
6. Activități de învățare online.

Prezentarea Cadrului Didactic
Filip Stanciu, conf. Univ., titular al cursului de “Consiliere psiho- educaționala si a carierei” din programul de studii de licența Psihologie in cadrul Facultății de Comunicare si Relații Internaționale din Universitatea Danubius din Galați, este doctor in Științele educației , calitate in care a derulat mai multe cursuri de formare inițiala, profesionala sau de-a lungul întregii vieți având drept subiect principal orientarea vocaționala si profesionala.

Curs avansat de limba engleză pentru profesorii Universității Danubius

În cadrul proiectului: „Metode Educaționale pentru Dezvoltarea Învățământului Inovativ Antreprenorial M.E.D.I.I.A” se desfășoară un curs avansat de Limba engleză pentru profesori, susținut de Conf. univ. dr. Alina Beatrice Cheșcă.
Cursul are ca obiectiv principal predarea și exersarea vocabularului specializat folosit în sistemul de învățământ universitar și nu numai, abordând termenii specifici folosiți pentru a descrie sistemele de învățământ din mai multe țări, procesul de învățământ, comunitatea academică și studențească și activitățile specifice acestui domeniu de activitate.
Așadar, acest curs intră în categoria ESP (English for Specific Purposes) – „Engleza pentru scopuri specifice” – și curinde 28 de ore de predare și exercițiu. Trebuie menționat și faptul că acest curs dezvoltă si îmbunătățeste nu numai vocabularul de specialitate, ci și fluența vorbirii, pronuntia corectă, ascultarea. De asemenea, asigură reluarea unor cunoștinte de morfologie și sintaxă a limbii, integrate în limbajul de specialitate.
Printre temele abordate, menționăm: învățământul primar, gimnazial și liceal în România, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii, învățământul universitar și postuniversitar în cele trei țări și nu numai, educația și formarea profesională a adulților, etc.
De asemenea, cursanții ascultă video-uri pe teme specifice și rezolvă numeroase exerciții bazate pe folosirea vocabularului de specialitate (traduceri sau exerciții de tipul „fill in the blanks”, „word building’, „multiple choice”, „cloze tests”etc).

SERVICII PENTRU STUDENTI: TUTORAT, COACHING, MENTORAT, ORIENTARE IN CARIERA SI PE PIATA FORTEI DE MUNCA – SEMINAR REGIONAL
– Comuna Ianca
– 22.04.2021

In dinamica educationala contemporana conceptele de coaching si mentorat impreuna cu cele de tutorat, management al carierei, consiliere vocationala si orientare in cariera sunt utilizate in mod deosebit de frecvent. Coaching-ul si mentoratul sunt prin excelenta metode de dezvoltare a resurselor umane, avand scopul comun principal de a imbunatati in mod progresiv performantele unei persoane. Coaching-ul reprezinta, asadar, o forma specifica de dezvoltare, in care un coach sau antrenor sprijina un cursant sau un client in atingerea unui obiectiv personal sau profesional specific. Coaching-ul se axeaza prin definitie pe atingerea unor obiective precise, de obicei intr-un interval de timp scurt bine determinat.
Spre deosebire de coach, mentorul reprezinta acea persoana care, avand suficienta experienta intr-un anumit domeniu de activitate, impartaseste experienta si cunostintele sale unei persoane mult mai puțin sau chiar deloc experimentate. Mentorul reprezinta persoana care sprijina in mod direct debutantii în dezvoltarea carierei, mentoratul implicand un mare aport de sfaturi, sugestii si activitati de predare-invatare ce au drept scop principal integrarea profesionala si eficientizarea activitatii profesionale.
Coaching-ul, mentoratul, tutoratul, managementul carierei, consilierea vocationala si orientarea in cariera se diferentiaza din punct de vedere al tiparelor de interventie, specialistii incurajand in mod evident persoana sa aleaga maniera cea mai potrivita pentru a ajunge la un rezultat optim intr-un timp bine determinat. Metodologia si tehnicile abordate se subscriu dinamicii si principiilor domeniului vast de consiliere, concentrandu-se pe rolul de facilitare in abordarea problemelor care se coreleaza cu munca, profesia si, implicit, cariera fiecarei persoane. In centrul oricarei dintre aceste variante se gaseste individul, fiecare metoda avand drept obiective principale o cat mai buna cunoastere de catre beneficiar a propriilor interese profesionale, o valorizare eficienta a resurselor proprii si facilitarea optima a orientarii pe piata muncii.In cadrul proiectului Metode Educationale pentru Dezvoltarea Invatamantului Inovativ Antreprenorial – M.E.D.I.I.A POCU/320/6/21-122859 gestionat de Universitatea Danubius din Galati, a avut loc in comuna Ianca din judetul Braila pe data de 22 aprilie 2021 – un seminar regional pe aceasta tema, intitulat Servicii pentru studenti: tutorat, coaching, mentorat, orientare in cariera si pe piata fortei de munca. Desfasurarea evenimentului se subscrie subactivitatii de planificare si realizare a seminariilor privind inovarea si dezvoltarea, nevoia de personal specializat, si de competente transversale pentru realizarea startegiei/proiectelor companiilor din sectoarele cu potential ridicat, destinate grupului tinta – personalul implicat in dezvoltarea de programe de studii.
Problematica expusa in cadrul Seminarului Servicii pentru studenti: tutorat, coaching, mentorat, orientare in cariera si pe piata fortei de munca a avut in vedere urmatoarele subiecte de interes:

1. Atributiile departamentului CCOC al Universitatii Danubius
 dezvoltarea unor programe de interes pentru studenți în relația cu mediul de afaceri și piața muncii;
 organizarea de evenimente de carieră, traininguri, workshopuri, evenimente unde studenții interacționează direct cu specialiști în diverse domenii;
 informarea studenților asupra oportunităților de dezvoltare profesională (internship, voluntariat, vizite în companii, locuri de muncă part-time, locuri de muncă pe termen scurt) obținute în urma parteneriatelor cu companiile private și instituții din domenii diverse;
 derularea programelor de integrare socială;
 reprezentarea universității la târguri și evenimente educaționale și de carieră.

2. Consiliere educationala
 alegerea studiilor de licenţă;
 alegerea studiilor de master;
 alegerea oportunităţilor educaţionale (stagii de practică, burse în străinătate etc.).

3. Consiliere profesionala
 planificarea traseului carierei studenților și absolvenților
 identificarea intereselor și abilităților profesionale prin testări specifice;
 asistență în realizarea intrumentelor de căutare a unui loc de muncă: CV, scrisoare de motivație;
 pregătire în vederea prezentării la un interviu de selecție pentru un loc de muncă;
 sprijin în luarea de decizii privind cariera și crearea unui plan personalizat;
 identificarea oportunităților de dezvoltare a abilităților și competențelor necesare pe piața muncii.

4. Consiliere psihologica
Solutii pentru depășirea situațiilor problematice care pot afecta experiența de student pe întreg parcursul ei, de la admitere și până la absolvire, având în vedere:
 depășirea dificultăților emoționale;
 suport pentru autocunoaștere;
 evaluarea valorilor, intereselor și abilităților profesionale;
 managementul stresului în sesiune.

5. Traininguri si workshop-uri
 suport permanent adresat studentilor în identificarea și alegerea opțiunilor educaționale și profesionale potrivite și în clarificarea aspirațiilor privind cariera, prin activități diverse de consiliere profesională, educațională și psihologică;
 sesiuni de traininguri și workshop-uri cu teme diverse importante pentru dezvoltarea profesională și personală, susținute atât de echipa CCOC cât și de parteneri avizați din mediul privat.

6. Informare si promovare
 informare și promovare a ofertei educationale;
 informare și promovare a ofertelor și oportunităților de angajare primite de la parteneri din mediul de afaceri și venite din partea instituțiilor colaboratoare;
 promovarea imaginii Universitatii Danubius la nivel internațional prin participarea la târguri și manifestări specifice.

7. Consilierea in cariera
 servicii de consiliere in cariera;
 atributiile consilierului in cariera;
 momente cheie in care este necesar aportul consilierului in cariera;
 etapele sedintei de consiliere.

Vizita ghidata la Universitatea din Foggia
– 21 aprilie 2021, ora 16.00
– platforma colaborativa Sakai / Danubius Online / Tur virtual ce vizeaza sfera activitatilor antreprenoriale/start-up-urilor si sprin-off-urilor si analizeaza importanța transferului rezultatelor cercetărilor ştiințifice obținute la nivel academic către mediul de afaceri

In cadrul proiectului Metode Educationale pentru Dezvoltarea Invatamantului Inovativ Antreprenorial – M.E.D.I.I.A POCU/320/6/21-122859, gestionat de Universitatea Danubius din Galati, s-a derulat pe data de 21 aprilie 2021, incepând cu ora 16.00, pe platforma colaborativă Danubius Online, o vizita ghidata la Universitatea Foggia, mai precis o întâlnire online care a oferit participanților posibilitatea unui tur virtual de ansamblu, cu precadere in sfera activitatilor antreprenoriale/start-up-urilor si sprin-off-urilor.
Rolul educației antreprenoriale și cel al educației innovative alături de rolul consolidării unei culturi antreprenoriale au fost evidențiate în cadrul acestui demers orientat spre identificarea elementelor definitorii ale unei instutuții de învățământ superior antreprenoriale.

Proiectul MEDIIA a oferit oportunitatea ca, in contextul unor astfel de evenimente – vizite organizate in cadrul unor laboratoare antreprenoriale la nivelul unor institutii de invatamant superior din strainatate, cât si prin intermediul unor sesiuni de job-shadowing cu personalul didactic care se ocupă de gestionarea acestor activitati, sa poate fi analizata importanța transferului rezultatelor cercetărilor ştiințifice obținute la nivel academic către mediul de afaceri.
În urma discuțiilor, participanții la acest tur virtual au marcat importanța inițierii, promovării şi dezvoltării de afaceri inovative, bazate pe cooperarea de tip inter-instituțional și interacademic, care să poata facilita în mod direct transferul rezultatelor cercetărilor ştiințifice la nivel universitar, către mediul de afaceri. Dat fiind contextul creat de pandemia Covid-19, această vizită s-a desfășurat în mediul virtual, oferind astfel posibilitatea de a angrena în mecanismul acestei dezbateri un numar mai mare de participanți.

Universitatea gazdă – și aici dorim să amintim pe Cristina Di Letizia, Maria Despasquale, Stefano Iorio – a oferit participanților la acest tur virtual posibilitatea unei introspecții amănunțite în dinamica infrastructurilor de comunicare la nivel academic ce vizează cu precădere evoluția și tendințele mediului de afaceri. Schimbul de bune practici desfășurat în cadrul acestui spațiu de întâlnire a vizat posibilitatea de a dezvolta activități comune prin co-working şi networking.
Participanții la eveniment, reprezentanții Universității Foggia, reprezentanții Universității Danubius, reprezentanții partenerului SATEAN au discutat în detaliu posibilitatea colaborării în viitorul apropiat pentru dezvoltarea unor serii de proiecte care să pună accentul pe valențele academice ale celor două universități.Au fost luate în discuție proiectele Erasmus+ și s-a pus accent pe asemănările existente între Universitățile participante, care să poată scrie împreună proiecte de acest fel pentru dezvoltarea comună.